A jelen általános szerződési feltételek – a továbbiakban: „Ászf” – a VOS Digital Kft. – a továbbiakban: „Szolgáltató” – által a plusskaracsony.hu honlapon keresztül nyújtott szolgáltatás – a továbbiakban: „Szolgáltatás” – igénybevételének feltételeit szabályozza. Jelen Ászf elválaszthatatlan részét képezi az adatvédelmi nyilatkozat.
Szerződésünk kizárólag elektronikus formában kerül elfogadásra és megkötésre. Nem minősül írásba foglalt szerződésnek, egyedileg nem iktatjuk, nem postázzuk. Magatartási kódexre nem utal. A szerződés és a kapcsolattartás nyelve: magyar.
A működést, termékeink megrendelési és szállítási feltételeit, folyamatait jelen Ászf szabályozza. Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott termékek körét, vételárát, határidőket, stb. szabadon megváltoztathatja, mely a honlapon történt megjelenés időpontjától hatályos. A változtatások a már létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.
A Szolgáltatás használatával Ön elfogadja a jelen felhasználási feltételekben foglalt rendelkezéseket. A honlap használatával, a regisztrációval, a vásárlással szerződés jön létre jelen Ászf szerint, Szolgáltató és Ön – a továbbiakban: „Vásárló” között. Kérjük, hogy kizárólag akkor használja tovább a Szolgáltatást, ha a jelen felhasználási feltételeket megismerte, és azt maradéktalanul elfogadja.
Név: VOS Digital Kft.
Székhely: 1055 Budapest, Bihari János u. 13. (egyben a panaszügyintézés helye)
Adószám: 14461336-2-41
A szolgáltató cégjegyzékszáma/nyilvántartási száma: 01-09-904829
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve / engedélyező hatóság és engedély szám (ha van):
Számlaszám: 11713036-21434042 (OTP)
E-mail címe: info@plusskaracsony.hu
Telefonszám: +36-30/890-7224
Tárhelyszolgáltató: Websupport Magyarország Kft. (www.ezit.hu)
Áruház neve: plusskaracsony.hu
Típusa: Webáruház, online áruház
Elérhetősége: plusskaracsony.hu
Tárhelyszolgáltatónk adatai:
Cégnév: Websupport Magyarország Kft. (www.ezit.hu)
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.
Telephely: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.
Telefonszám: +36 1 700 2323 (nem a plusskaracsony.hu ügyfélszolgálata, hanem a tárhelyszolgáltatóé)
Postacím: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.
E-mail: info(kukac)ezit.hu
A honlapon Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, árát, leírását, méreteit, lényeges tulajdonságait, valamint a termékről készített fényképet. A termék adatlapján található kép eltérhet a valóságtól, illusztrációként is szerepelhet, az esetleges eltérésekért Szolgáltató nem vállal felelősséget, de mindent megtesz azért, hogy minden terméknél a valóságot tükrözze a fénykép. A termékek mérete a feltüntetetthez képest +/- 5%-al eltérhet.
A termékek kizárólag elektronikus úton rendelhetők meg. A megjelenített árak bruttó árak, forintban értendők, nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a rendelési folyamat végén, a rendelés elküldése előtt jelenik meg, költsége a választott szállítási mód szerint külön tételként hozzáadódik a termék árához. A termék (vagy termékek) árának és a szállítás költségének összege adja a rendelés Végösszegét.
A honlap felhasználója – a továbbiakban: „Felhasználó” – regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást. Kiválaszthatja az egyes termékeket, melyek adatlapján minden lényeges információt megtalál. A termék megvásárlása során az itt feltüntetett árat kell megfizetnie. Hibás ár esetén a megrendelést Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. Hibás ár esetén Szolgáltató felhívja Felhasználó figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést, amit felhasználónak nem kötelessége elfogadni, utóbbi esetben nem jön létre szerződés.
A fényképeken található kiegészítők csak abban az esetben részei a terméknek, amennyiben ez a termékleírásban is jelezve van. Az adatlapon a megvásárolni kívánt termék darabszáma beállítható a készleten lévő maximum darabszám erejéig, majd kosárba helyezhető. A kosár tartalma bármilyen oldalról megtekinthető. A termék kosárba helyezése nem jelenti azt annak lefoglalását, a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek. A kosárból a nem megvásárolni kívánt termék tetszés szerint eltávolítható, újra visszahelyezhető, darabszáma növelhető, csökkenthető (a készlet erejéig).
A Kosár oldalon a felhasználó kiválaszthatja a szállítási módot, valamint az ez alapján elérhető fizetési módot, valamint ha van kuponkódja, azt is megadhatja. A rendszer jelzi a kiszállítás díját, melyet Felhasználó köteles megfizetni a megrendelés során.
Továbblépve a Pénztár oldalra még mindig megadható a kuponkód, majd a számlázási valamint a szállítási adatok megadására van lehetőség. Felhasználó felelőssége, hogy pontos adatokat adjon meg, mert ezek alapján kerülnek számlázásra és kiszállításra a termékek. Szolgáltató jogosult a felhasználó hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét felhasználóra hárítani.
Ezután ismét látható összegezve a kosár tartalma valamint a választott szállítási és fizetési mód, mely itt még módosítható is. Jelen Ászf elfogadásával és a Megrendelés gomb megnyomásával jön létre Szolgáltató és Felhasználó között a szerződés.
A rendelésről automata e-mail visszajelzést kap, mely tartalmazza a megrendeléshez tartozó összes szükséges adatot. Felhasználó köteles haladéktalanul közölni, ha az automata értesítés tévesen tartalmazza a rendelési információkat. Amennyiben a megrendelés leadásától számított 24 órán belül nem kapja meg az automata e-mailt, Felhasználó vegye fel Szolgáltatóval a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy valamilyen technikai probléma miatt rendelése nem érkezett meg rendszerünkbe.
Rendelés a nap 24 órájában elektronikus úton adható le a honlap automatikus rendelési rendszerén keresztül. A rendelések feldolgozása munkanapokon 10-18 óra között történik. Szolgáltató a lehető leghamarabb, legfeljebb 8 munkanapon belül teljesíti a rendelést, kivéve, ha Szolgáltató és Felhasználó másképp állapodik meg. Amennyiben Szolgáltató nem tudja a szerződésben vállalt kötelezettségét teljesíteni 8 munkanapon belül, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, haladéktalanul felveszi Felhasználóval a kapcsolatot, és Felhasználó által megfizetett összeget öt munkanapon belül visszatéríti.
Áruházunkban banki átutalással, bankkártyás fizetéssel, OTP pénztári készpénzbefizetéssel számlaszámunkra, vagy utánvéttel van lehetőség fizetésre (erről bővebben a Szállítási tájékozatónál olvashatsz).
Banki előreutalás vagy OTP pénztári készpénzbefizetés esetén a rendelés végösszegét bankszámlánkra kérjük utalni, melyhez a következő OTP-s bankszámlaszámot és kedvezményezettet kérjük megadni:
– bankszámlaszám: 11713036-21434042
– kedvezményezett: VOS Digital Kft.
Minden esetben kérjük feltüntetni a megjegyzésnél a rendelés azonosítóját, hogy be tudjuk azonosítani a befizetett összeget.
Az összeg beérkezése után a lehető legrövidebb időn belül feladjuk a csomagot, vagy küldjük a felvételéhez szükséges információkat. Ha a rendelést követően 5 munkanapig nem érkezik meg a termék(ek) és a szállítási költség összege, a rendelést rendszerünk automatikusan törli.
Rendelés utánvéttel
A fizetés a rendelés átvételekor történik. Foxpost csomagautomaták esetében csak bankkártyával tudsz fizetni. Postapont vagy GLS CsomagPont esetében az utánvétes fizetés nem választható. Az utánvétre (pénz beszedése, tárolása, kezelése, elszámolása, utalása) a posta és a futárszolgálatok felárat számítanak fel, melynek költsége 499 Ft.
Fizess kényelmesen bankkártyával a Barion vagy a Paylike segítségével
A bankkártyás fizetéshez nem kötelező a regisztráció, elég megadni bankkártyád számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet.
Ha azonban regisztrálsz, soha többé nem kell begépelned a kártyaszámodat egyetlen Barion elfogadóhelyen sem, a fizetéshez elég az e-mailcímed és jelszavad. Ez nem csak kényelmes, de a biztonságodat is növeli!
Fizetéshez használhatod Barion esetében:
Fizetéshez használhatod a Paylike esetében:
Mi az a Barion? A Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan tudsz bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenleggel fizetni webáruházakban, mobilalkalmazásokban, vagy barátaidnak. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. Ha nincsen bankkártyád, fizetéshez használhatod, az előre feltölt Barion egyenlegedet, amelyet átutalással vagy készpénz befizetéssel tudsz feltölteni, illetve amire ismerőseid, üzletfeleid tudnak neked pénzt küldeni. Ebben az esetben e-mailcímed és jelszavad megadásával tudsz fizetni. A Barion szervereit a Norton/Symantec/Verisign 2048 bites SSL titkosítása védi. Fizetés előtt mindig ellenőrizd, hogy valóban a Barion biztonságos szerverén adod meg a fizetéshez szükséges bankkártya adatokat vagy jelszót. A böngésződ zöld színnel jelzi, ha a fizetés és a fizetőoldal tulajdonosát Barion Payment Inc [HU] néven azonosítja.
Paylike: Webáruházunkban a Paylike biztonságos fizetési átjáróval, tudsz bankkártyával is fizetni. A Paylike támogatja a 3-D Secure rendszert. A 3-D Secure szolgáltatás MasterCard-al és Visaval is használható. A 3-D Secure engedélyezésével kártya tranzakcióit biztonságosabbá teheti. A 3-D Secure egy protokoll, aminek célja az online kártya tranzakciók biztonságának növelése. A biztonsági szolgáltatás a Visa-nál “Verified by Visa”, a MasterCard-nál pedig a “MasterCard SecureCode” néven működik. A vásárló fizetésekor személyes- és kártyaadatai egy alkalommal sem kerülnek át a kereskedőhöz. További tudnivalókért látogasson el a Paylike weboldalára: https://www.paylike.hu A Paylike ügyfélszolgálata a +45 78 75 51 61 telefonszámon érhető el. E-mail: hello@paylike.hu Cím: P. O. Pedersensvej 14, Aarhus, Dánia
A termék szállítási költségét a webáruház rendszere ismerteti a pénztári folyamat során, valamint ezt a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. Szolgáltató törekszik a lehető legrövidebb idő alatt feladni kiszállításhoz a megrendelést – átutalásos fizetés esetén a feladás az összeg megérkezését követően történik. Hétvégén szombaton és vasárnap, valamint ünnepnapokon nem történik kiszállítás. Külföldi címre jelenleg csak egyedi megállapodás alapján történik szállítás.
Szállítási összehasonlító táblázat:
Az utánvétre (pénz beszedése, tárolása, kezelése, elszámolása, utalása) a posta és a futárszolgálatok felárat számítanak fel, melynek költsége 499 Ft.
1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Természetesen a 14 napos határidő alatt bármikor elállhatunk a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak jellegének, tulajdonságának és működőképességének megállapításához szükséges használatot követően döntsünk a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről. Elállás esetén kötelesek vagyunk a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. Az tehát nem elvárás, hogy termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 14 napon belül.
3. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését. Elállás esetén az interneten megkötött szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a fogyasztó meg sem rendelte volna a terméket az online shopban. Ez azt is jelenti, hogy a fogyasztó köteles a terméket saját költségén (kivéve, ha vállalkozás ezt előzetesen vállalta) haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni az eladó vagy az átvételre jogosult meghatalmazott személy részére, az eladó pedig köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (tehát pl.: a szállítási, csomagolási díjat is) visszatéríteni. Elálláskor kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének közvetlen költségeit vagyunk kötelesek viselni (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségünkről nem tájékoztatott minket), ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni. Az eladó az elállás/felmondás miatt egyebek mellett sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat ránk.
4. Ha a megrendeléskor nem a vállalkozás által felkínált legolcsóbb szállítási módot választottuk, akkor is csak a felkínált legolcsóbb szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni számunkra a vállalkozás. Természetesen ebből a szempontból nem számít szállítási módnak, ha a vállalkozás üzletében is van mód a termék átvételére ingyen (hiszen ilyenkor nem történik tényleges szállítás!).
5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
6. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
7. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.
8. A visszatérítés során a Szolgáltató a visszatérítendő összeget banki átutalással teljesíti, e visszatérítési mód alkalmazásával a Felhasználót semmilyen többletköltség nem terhelni.
9. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
10. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi a termék(eke)t.
11. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének költségét viseli.
12. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
13. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
14. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
15. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
16. Visszatartás joga
Változás a 2014. június 13-a előtti szabályozáshoz képest, hogy a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
17. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
18. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
19. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
20. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
21. Elállási jogot kizáró okok:
Ezeket az eseteket szintén a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (rendelet) sorolja fel a 29. §-ában.
A rendelet alapján nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog az előre meghatározott időpontban szállást nyújtó (hotelszoba foglalás), szállítási (repülőjegy-foglalás, gépjárműbérlés), étkeztetési (pizzarendelés) vagy szabadidős szolgáltatások (koncertjegy, belépőjegy megrendelés) igénybevételére irányuló online szerződéseknél.
a vállalkozások nem kötelesek olyan termékek feltétlen visszavételére, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó egyedi utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő. Ha ezekben az esetekben elfogadnánk az elállási jog gyakorlását, akkor gazdaságilag értéktelenné válna a dolog, hiszen a kereskedő már nem tudná a kizárólag az azt megrendelő fogyasztó számára értékkel bíró egyedi jellegű terméket más vevő számára értékesíteni.
Példaként említhető, amikor ajándéktárgyakat, pólókat, bögréket a megrendelő egyedi kívánsága, az általa biztosított fotók alapján készítenek el. Hasonlóan nem gyakorolhatjuk elállási jogunkat, ha az általunk készített digitális fényképek előhívásával, vagy egyedi számítógépes szoftverek megalkotásával bízzuk meg a webáruházat.
Fontos kihangsúlyozni, hogy ez a kivételszabály kizárólag az egyedileg, a fogyasztó kifejezett kérésére előállított termékeknél alkalmazandó. Az a körülmény, hogy a fogyasztó például egy ruhanemű megrendelésénél a saját egyedi méretadatait adja meg, nem teszi a terméket a fogyasztó személyéhez kötötté, hiszen a ruhaneműt már korábban, nem a fogyasztó kifejezett kérésére gyártották le. Szintén nem minősül a fogyasztó személyéhez kötöttnek az egyedi konfigurációval összeállított számítógép, notebook sem, mivel e termék alkatrészei állagának sérelme nélkül szétszedhető és újra összeszerelhető, így az egy új vevő számára értékesíthető.
Elállási nyilatkozat
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett (név, postai cím, e-mail cím, fax szám, telefonszám):
Alulírott kijelenti, hogy eláll az alábbi áruk adásvételétől:
Megrendelés időpontja /átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén):
Dátum:
6.2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven (vállalkozás esetén 1 éven) belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
6.3. Jótállás
Milyen esetben élhet fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.
Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (…) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Jegyzőkönyv
Szavatossági igény felvételéhez
Jelen jegyzőkönyv a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján készült.
Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja.
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog
Megnevezése:
Vételára:
A szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontja:
A hiba bejelentésének időpontja:
A hiba leírása:
A fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog:
Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében átvett ingó dolog adatai:
A dolog azonosításához szükséges adatok:
A dolog átvételének időpontja:
Az időpont, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti:
Az érvényesíteni kívánt jog elutasításának indoka (opcionális):
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Jelen jegyzőkönyv alapján fogyasztó hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fenti rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez.
Dátum:
Felhasználó Szolgáltató
Panaszkezelési módok
Amennyiben a fogyasztóvédelmi jogok és jogszabályok betartásával bármilyen problémája van, az alábbi szervezetekhez fordulhat:
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok
Egyéb rendelkezések
Utolsó módosítás: 2022. március 1.
Ez egy demó áruház tesztelési célokból — a rendelések nem kerülnek teljesítésre. Bezárás